Årsmötet 2018!

Årsmötet 2018-03-20 i Medborgarhuset lockade 18 medlemmar som hälsades välkomna av ordf. Tommy Sonestedt och förklarade årsmötet för öppnat.

Efter att årsmötet utlysts på rätt sätt blivit godkänt fastställdes dagordningen för årsmötet. Att leda årets förhandlingar valdes Tommy Sonestedt, och till sekreterare valdes Pål Löfving.
Verksamhetsberättelsen, Resultat- och balansräkning samt Revisionsberättelsen för 2017 föredrogs och lades till handlingarna. I och med detta så var det dags att bevilja styrelsen ansvarsfrihet. Årsmötet fastställde årsavgiften till 150:- (oförändrad).

Sen var det dags för val, och det blev omval på samtliga positioner utom klubbmästaren, där man valde Jan-Åke Hjelm på 2 år. Till valberedning valdes Haddon Östman och Karl-Erik Nyberg.
Efter mötesförhandlingarna  bjöds det på lättöl och smörgåstårta. Vid kaffet kördes en tipstävling om svenska olympier. Där skulle man bl.a. veta vilken svensk som varit IOk-ordförande och hur gammal Oscar Swahn, som äldsta medaljör i ett OS var när han i Antwerpen 1920 tog ett silver i lagtävlingen löpande hjort dubbelskott. Anders Moberg vann tipstävlingen. Dessutom belönades Leif Zachrisson, Pelle Markrud och Jan-Åke Hjelm för segern i Klassikern 2017.

Kommande evenemang utöver onsdagsklubben i vår blir den traditionella vårträffen i Liastugan den 16 maj. Dessutom har vi bokat 25 biljetter till matchen BK Häcken mot AIK den 23 maj.

Bookmark the permalink.